ZCFC Junioren A1 1968

Vandaag is het precies 50 jaar geleden dat ZCFC A1 kampioen werd van de afdeling NH KNVB 1e klasse. In een beslissingswedstrijd op het Alkmaarsche Boys terrein werd ZAP A1 in de 4e verlenging te weten 117e minuut verslagen met 2 – 1.

In de competitie speelden wij 20 wedstrijden waarvan er 17 werden gewonnen, twee gelijkgespeeld en er slechts 1 nederlaag werd geleden. Het doelsaldo was 113 – 19. Voordat wij de beslissingswedstrijd moesten wij eerst afrekenen met Flamingo’s A1. Op het veld van KVV (nu SC Krommenie) wonnen wij na verlenging met 4 – 3. De grote man was Cor Grabijn met 3 treffers.
In dat team speelden de volgende spelers: doelman was Jaap Visser, de achterhoede bestond uit Siem de Vries, Dirk Marcus Henk Marbus en Wim Roepert.

Op het middenveld en in de voorhoede speelden Jan Westrik, Wiechert Rintjema, Hans Rep, Henk Wolters, Cor Grabijn, Ben Stronks en Jan Dorjee. Dit was een hechte groep. Buiten het voetbal trokken wij heel veel met elkaar op. Wij lieten elkaar niet vallen. Met slechts 12 spelers hebben wij dit bereikt. Het geluk was dat niemand af bericht gaf en er geen blessures waren. Sommige van deze spelers zijn nog regelmatig te “bewonderen”op het ZCFC complex.