Veteranen RKAVIC-ZCFC

Zaterdag 26 mei stond het laatste officiële wapenfeit voor de veteranen op het program en wel uit tegen RKAVIC. Daar wij nogal wat geblesseerden hadden en een aantal fitte spelers moesten werken (ja veteranen werken ook nog naast het voetbal) hebben we in overleg met de tegenstander besloten deze wedstrijd op dinsdagavond 29 mei te laten plaatsvinden. Allereerst was de teleurstelling wel groot dat er zaterdag niet gevoetbald kon worden, zelfs niet in een 7×7 verband. De wel beschikbare fitte spelers zijn daarom uit verveling maar aan gaan schuiven bij de zogenaamde bokketocht. Heel vervelend om slap lullend op een zonovergoten terras te moeten gaan zitten. Maar ja, niets doen was ook geen optie. Wel werd er druk om ons heen gekeken op zoek naar veteranen talent om de selectie van volgend seizoen aan te vullen, want de veteranen hebben na een gesprek met de Technische veteranen commissie allemaal nog een jaartje bijgetekend. Als gezegd dus de wedstrijd op dinsdagavond gespeeld. Vooraf werd code oranje afgegeven, waar Ate waarschijnlijk gele uitslag van kreeg en op het laatste moment afhaakte. Ook ging het gerucht dat hij geen tijd kon vrijmaken, omdat de organisatie van ons blijkbaar complexe eindfeest zoveel tijd vergt, dat deze wedstrijd daarom niet in zijn agenda paste. Ondanks deze late afzegging stonden we toch met 13 man aan de aftrap. Ook Kamiel was naar Amstelveen gereisd en had uit voorzorg van de aangekondigde regen zijn eigen dug-out meegenomen, zodat hij het droog kon houden. Vooraf hoorden wij dat zij net aan genoeg spelers hadden en ook dispensatiespelers opgesteld hadden, alleen hebben zij zich daarbij vergist en de cijfers verkeerd gelezen, door i.p.v. spelers van 43 maar 34 jaar op te stellen. De wedstrijd was nog maar net begonnen, of het begon al te regenen en hoorden we flinke donder en bliksem in de verte. Keeper Erik die een wit geschilderde bliksemafleider boven zijn hoofd had was er niet gerust op en ging uit voorzorg een meter voor zijn doel staan. Tijdens de heftige regen verder in het duel, gebruikte hij dit witte frame weer om onder te schuilen. Na een minuut of 20 maakten zij de 1-0 en moesten we dus op zoek naar de gelijkmaker. Die kwam niet lang hierna, het was Reinier die de 1-1 op het bord zette. Niet veel later na een mooie combinatie was het Lex M die nu eens niet uit een penalty (ging de laatste tijd toch niet volgens plan) de 1-2 liet aantekenen. Dit ging dan weer niet volgens plan van onze tegenstander en wisten zij relatief snel de 2-2 en 3-2 op het bord te zetten. De rust brak aan in de stromende regen en gaf de scheids aan om even 5 minuten rust op het veld te pakken. Hij dacht natuurlijk, als ik ze naar de kleedkamer laat gaan, komen ze nooit meer terug. 2 man ging een kan drinken halen. Dit leek op het eerste oog een kan Irish Ale, maar bleek lauwe limonade te zijn. Na een bekertje van dat spul aan de 2e helft begonnen. De regen kwam nog harder naar beneden, maar het kunstgrasveld werd beter om te bespelen. Dit drukte helaas niet uit in doelpunten aan onze kant, want ondanks een aantal sublieme reddingen van Erik, konden zij toch de 4-2 maken. Martin wist halverwege de 4-3 op het bord te zetten, waarna Herman de kans had om de gelijkmaker aan te laten tekenen, na een mooie steekbal van Martin. Helaas ging zijn inzet voorlangs. Vlak voor tijd beslisten zij de wedstrijd door de 5-3 te maken en floot de scheids ook gelijk af. Al met al toch nog lekker gevoetbald met een hoog zuurstof gehalte in de lucht werd het na een drukkende dag toch conditioneel nog wel een zware pot. Tijdens het vocht aanvullen, bleek dat zij ook door Zwanenburg zijn uitgenodigd op het veteranen toernooi op 9 juni, dus zien we ze daar weer terug. Vandaag hebben we met Erik, Ben, Ron, Jan, Lex M, Martin, Besim, Bernard, Ernst, Reinier, Herman, Ibrahim en ondergetekende voetbal seizoen 17/18 afgesloten. Uiteindelijk zijn we in de middenmoot geëindigd. Dan rest ons nog het toernooi op 9 juni en de officiële seizoen afsluiting op 30 juni. Dit moet wel heel speciaal worden, gezien de tijd die het organisatiecomité hiervoor inruimt. Er wordt erg schimmig gedaan over wat er werkelijk wordt georganiseerd, het schijnt iets met fietsen, ballen en Syrië te maken te hebben. Een aantal zijn uit voorzorg op zoek naar een elektrische fiets, want zij denken dat we op de fiets naar Syrië gaan om daar een potje te voetballen. Afijn wat het ook wordt we zien het wel, zal ongetwijfeld weer een memorabel moment worden. Dit was voor nu de laatste krabbel van dit seizoen en gaan we ons langzaam aan voorbereiden op seizoen 18/19.

PeteR